Gelaran Penyelidikan (MPhil / PhD) dalam Pengajian Afrika
SOAS University of London
Maklumat Utama
Lokasi kampus
London, United Kingdom
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
3 tahun
laju
Sepenuh masa, Sambilan
Yuran tuisyen
GBP 4,670 / per year *
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
* Yuran sepenuh masa setiap tahun akademik: UK / EU £ 4,396; Luar Negeri £ 17,967. Yuran sambilan setiap tahun akademik: UK / EU £ 2,198; Luar Negeri £ 8,984.
pengenalan
Mod Kehadiran: Penuh waktu atau Paruh waktu
Pengawasan disediakan untuk penyelidikan yang membawa kepada gelar MPhil dan PhD dalam bidang umum bidang pengajian Afrika. Topik penyelidikan seperti kajian bahasa (dari sudut pandang deskriptif, perbandingan, filologi atau tekstual), atau kesusasteraan (sama ada berdasarkan pengarang, tematik atau perbandingan), atau mana-mana seni pertunjukan, yang terdapat di dalam kita kepakaran teras sendiri, diselia sepenuhnya di Jabatan. Walau bagaimanapun, terdapat potensi besar untuk memperluaskan pelbagai topik dengan pengawasan bersama dengan rakan-rakan dari jabatan dan pusat lain.
Struktur
Semua pelajar mendaftar pada tahun 1 program sebagai pelajar MPhil. Peningkatan dari MPhil ke PhD berlaku pada akhir sesi akademik pertama untuk pelajar sepenuh masa (atau pada akhir sesi akademik kedua untuk pelajar sambilan).
Semua pelajar MPhil / PhD baru disediakan dengan jawatankuasa penyeliaan tiga orang ahli, yang terdiri daripada penyelia utama atau utama, dan penyelia kedua dan ketiga. Pemisahan dalam komitmen masa di seluruh jawatankuasa penyeliaan adalah 60:25:15. Pada tahun pertama, pelajar dijangka menemui penyelia utama mereka secara bi-mingguan untuk tempoh sekurang-kurangnya satu jam.
Penyelia utama pelajar sentiasa menjadi anggota Jabatan di mana pelajar didaftarkan. Penyelia kedua dan ketiga, yang bertindak dalam kapasiti penasihat tambahan, mungkin dari Jabatan yang sama, atau Jabatan / Pusat lain di Fakulti Bahasa dan Budaya atau di Jabatan / Pusat di Fakulti lain Sekolah.
Bergantung pada jenis penyelidikan, penyeliaan bersama kadang-kadang disyorkan, di bawah arahan dua penyelia utama. Dalam kes sedemikian, pelajar hanya mempunyai seorang penyelia lagi dalam jawatankuasa mereka.
Kemajuan pelajar terus diawasi oleh Tutor Penyelidikan Jabatan.
Pada tahun pertama, pelajar membuat penyelidikan dengan mengikuti satu siri seminar latihan penyelidikan (RTS) yang diadakan di peringkat Fakulti oleh Dekan Bersekutu untuk Penyelidikan dan disokong oleh latihan generik yang ditawarkan di Pusat Inovasi dalam Pembelajaran dan Pengajaran (CILT) .
Pelajar yang bekerja di bidang kesusasteraan dan pengajian budaya juga dijemput untuk mengambil bahagian dalam latihan tambahan yang ditawarkan di Pusat Pengajian Budaya, Sastera dan Pascasarjana (CCLPS).
Pelajar juga boleh digalakkan oleh penyelia untuk menghadiri kursus tambahan yang berkaitan dengan penyelidikan dan keperluan latihan mereka. Ini mungkin termasuk kursus disiplin, bahasa atau budaya serantau pakar atau latihan penyelidikan di Jabatan lain di luar Fakulti.
Tahun 1 pelajar sepenuh masa (tahun 2 untuk pelajar separuh masa) dikehendaki mengemukakan bab inti (kira-kira 10,000 perkataan), dan bahan-bahan yang berkaitan untuk persembahan peningkatan mereka. Format / kandungan bab inti dipersetujui antara penyelia dan pelajar, tetapi biasanya akan termasuk unsur-unsur berikut:
- Rasional penyelidikan dan konteks penyelidikan yang dicadangkan
- Soalan penyelidikan utama
- Kajian kesusasteraan (ini mungkin satu bahagian dalam haknya sendiri, atau bahan yang berkaitan akan disatukan ke dalam bab ini)
- Bibliografi
Penyampaian naik taraf (tidak lebih daripada 20-25 minit) akan berdasarkan pada bab teras dan memberikan gambaran keseluruhan dan mungkin menyerlahkan bahagian bab. Bahan persembahan harus dikemukakan dengan bab inti sebagai lampiran: sebarang pemberian / powerpoints juga harus disertakan di sini, dan butiran berikut juga boleh dialamatkan:
- Kaedah penyelidikan yang dicadangkan
- Isu etika (jika berkenaan)
- Menempatkan struktur disertasi PhD
- Jadual penyelidikan dan penulisan
Pelarasan kepada satu atau lebih bahagian ini, termasuk penambahan atau penghapusan jika sesuai, boleh dilakukan dengan pengaturan terlebih dahulu antara pelajar dan penyelia utama.
Proses peningkatan dari status MPhil ke PhD berdasarkan penilaian bab inti oleh jawatankuasa penyelidikan pelajar, dan pada persembahan lisan 20-30 menit, diikuti dengan diskusi. Persembahan lisan diberikan kepada kakitangan Jabatan dan pelajar penyelidikan. Viva mini hanya dengan jawatankuasa penyeliaan yang diadakan selepas pembentangan. Apabila berjaya melengkapkan cadangan yang dilanjutkan, pelajar secara rasmi dinaik taraf kepada PhD dan meneruskan ke tahun kedua. (Sekiranya penilai menganggap terdapat kelemahan dalam cadangan naik taraf, pelajar akan diminta menyemak semula kepuasan mereka sebelum kenaikan taraf kepada status PhD boleh disahkan.) Pelajar biasanya tidak dibenarkan meneruskan ke tahun kedua sehingga proses menaik taraf telah selesai.
Tahun kedua (atau bersamaan sambilan) biasanya dibelanjakan untuk penyelidikan. Ini boleh dilakukan oleh gabungan kerja lapangan dan penyelidikan di perpustakaan dan pengumpulan bahan seperti yang dipersetujui antara pelajar dan penyelia.
Tahun ketiga (atau bersamaan paruh waktu) dikhaskan untuk menulis penyelidikan untuk tesis PhD. Pada masa ini, pelajar biasanya akan memberikan persembahan dalam seminar penyelidikan yang dianjurkan oleh Tutor Penyelidikan Jabatan, yang terdiri daripada beberapa ahli kakitangan yang memilih dengan kepakaran khusus dalam topik dan pelajar penyelidikan lain. Semasa tahun ketiga (atau bersamaan separuh masa) pelajar akan membentangkan draf bab ke penyelia utama mereka untuk memberi komen, sebelum menyelesaikan draf akhir tesis. Apabila draf penuh selesai, kerja itu dinilai oleh semua ahli jawatankuasa penyeliaan dan pelajar boleh menyerahkan tesis atau melanjutkan ke Status Sambungan untuk diberikan 12 bulan lagi untuk menyelesaikan tesis dan mengemukakan untuk pemeriksaan. Tesis mestilah diselesaikan dalam masa 48 bulan dari masa pendaftaran (atau bersamaan sambilan).
Tesis - tidak melebihi 100,000 perkataan panjang - diperiksa oleh dua pihak berkuasa utama dalam bidang, salah satunya adalah dalaman kepada University of London dan salah satunya adalah luar Universiti.
Ijazah PhD dianugerahkan oleh SOAS dari pendaftaran pada tahun 2013 dan tertakluk kepada peraturan SOAS .
Notis penting
Maklumat di halaman program mencerminkan struktur program yang dimaksudkan terhadap sesi akademik yang diberikan.
Penyelidikan dan Aplikasi Penyelidikan
Kami mengalu-alukan permohonan daripada pelajar-pelajar yang berkelayakan yang memegang Ijazah Sarjana yang baik (atau bersamaan di luar negara) dalam mata pelajaran yang berkaitan untuk ijazah penyelidikan di SOAS . Permohonan hendaklah dikemukakan secara dalam talian.
Adalah penting untuk memohon dengan baik sebelum permulaan tahun akademik di mana anda ingin mendaftar untuk membolehkan kami memproses permohonan anda. Sekiranya anda memohon biasiswa, tarikh akhir yang lebih awal mungkin dikenakan.
Program PhD SOAS adalah kompetitif dan pemohon harus mempunyai rekod pencapaian akademik yang tinggi dan cadangan yang berdaya maju yang akan menyumbang kepada kepentingan penyelidikan Jabatan. Sila ambil perhatian: kami tidak menggalakkan aplikasi spekulatif murni. Permohonan penyelidikan interdisipliner adalah dialu-alukan, tetapi hanya satu permohonan kepada satu Jabatan boleh dikemukakan.
Keperluan Kemasukan Bahasa Inggeris Tanpa Syarat
Pemohon yang memerlukan visa Tier 4 untuk belajar di UK mesti menyediakan sijil Akademik IELTS UKVI dari pusat ujian yang diluluskan UKVI.
Pemohon antarabangsa yang memerlukan Visa Tier-4 untuk belajar di UK
Uji | Kemasukan tanpa syarat | Kemasukan tanpa syarat dengan sokongan sessional |
IELTS (Akademik) | 7.0 keseluruhan atau lebih tinggi, dengan 7.0 dalam sub-skor. | 7.0 keseluruhan atau lebih tinggi, dengan sekurang-kurangnya 6.5 dalam sub-skor |
Pemohon EEA dan EU
Uji | Kemasukan tanpa syarat | Kemasukan tanpa syarat dengan sokongan sessional |
IELTS (Akademik) | 7.0 secara keseluruhan atau lebih tinggi, dengan 7.0 dalam setiap sub-skor. | 7.0 keseluruhan atau lebih tinggi, dengan sekurang-kurangnya 6.5 dalam sub-skor. |
TOEFL IBT | 105 secara keseluruhan atau lebih tinggi, dengan sekurang-kurangnya 25 dalam sub-skor. | 105 keseluruhan dengan sekurang-kurangnya 22 dalam sub-skor. ATAU 100 keseluruhan dengan sekurang-kurangnya 25 secara bertulis dan 22 dalam mata pelajaran lain. |
Ujian Pearson Bahasa Inggeris (Akademik) | 75 secara keseluruhan atau lebih tinggi, dengan sekurang-kurangnya 70 dalam sub-skor. | 70 secara keseluruhan atau lebih tinggi, dengan sekurang-kurangnya 65 dalam sub-skor. |
Galeri
Kemasukan
Kurikulum
Struktur
Semua pelajar mendaftar di tahun 1 program sebagai pelajar MPhil. Peningkatan daripada MPhil kepada PhD berlaku pada akhir sesi akademik pertama untuk pelajar sepenuh masa (atau pada akhir sesi akademik kedua untuk pelajar separuh masa).
Semua pelajar MPhil/PhD baharu dibekalkan dengan jawatankuasa penyeliaan yang terdiri daripada tiga ahli, terdiri daripada penyelia utama atau utama, dan penyelia kedua dan ketiga. Pembahagian dalam komitmen masa merentas jawatankuasa penyeliaan ialah 60:25:15. Pada tahun pertama, pelajar dijangka bertemu penyelia utama mereka secara dwi-mingguan untuk tempoh sekurang-kurangnya satu jam.
Penyelia utama pelajar sentiasa menjadi ahli Jabatan di mana pelajar itu didaftarkan. Penyelia kedua dan ketiga, yang bertindak dalam kapasiti penasihat tambahan, mungkin daripada Jabatan yang sama, atau Jabatan/Pusat lain di Fakulti Bahasa dan Kebudayaan atau di Jabatan/Pusat di Fakulti Sekolah yang lain.
Bergantung pada jenis penyelidikan, penyeliaan bersama kadangkala disyorkan, di bawah arahan dua penyelia utama. Dalam kes sedemikian, pelajar hanya mempunyai seorang lagi penyelia dalam jawatankuasa mereka.
Kemajuan pelajar diselia selanjutnya oleh Tutor Penyelidikan Jabatan.
Tahun 1
Pada tahun pertama, pelajar bersedia untuk penyelidikan dengan mengikuti siri seminar latihan penyelidikan (RTS) yang diadakan di peringkat Fakulti oleh Dekan Bersekutu untuk Penyelidikan dan disokong oleh latihan generik yang ditawarkan di Pusat Inovasi dalam Pembelajaran dan Pengajaran (CILT) .
Pelajar yang bekerja dalam bidang kesusasteraan dan pengajian kebudayaan juga dijemput untuk menyertai latihan tambahan yang ditawarkan di Pusat Pengajian Kebudayaan, Sastera dan Pasca Kolonial (CCLPS).
Pelajar juga boleh digalakkan oleh penyelia untuk menghadiri kursus pengajaran tambahan yang berkaitan dengan penyelidikan mereka dan keperluan latihan mereka. Ini mungkin termasuk kursus kepakaran disiplin, bahasa atau budaya serantau atau latihan penyelidikan di Jabatan lain di luar Fakulti.
Pelajar sepenuh masa Tahun 1 (tahun 2 untuk pelajar separuh masa) dikehendaki menyerahkan bab teras (kira-kira 10,000 patah perkataan), dan bahan berkaitan untuk pembentangan peningkatan mereka. Format/kandungan bab teras dipersetujui antara penyelia dan pelajar, tetapi lazimnya akan merangkumi elemen berikut:
- rasional penyelidikan dan konteks penyelidikan yang dicadangkan
- persoalan kajian utama
- tinjauan literatur (ini mungkin bahagian tersendiri, atau bahan yang berkaitan akan disepadukan ke dalam bab)
- bibliografi
Pembentangan naik taraf (tidak lebih daripada 20-25 minit) akan berdasarkan bab teras dan memberikan gambaran keseluruhan dan mungkin menyerlahkan bahagian bab. Bahan pembentangan hendaklah diserahkan dengan bab teras sebagai lampiran: sebarang kertas edaran/powerpoint juga harus disertakan di sini, dan butiran perkara berikut juga boleh ditangani:
- kaedah penyelidikan yang dicadangkan
- isu etika (jika berkenaan)
- menggariskan struktur disertasi PhD
- jadual penyelidikan dan penulisan
Pelarasan kepada satu atau lebih bahagian ini, termasuk penambahan atau pemadaman di mana sesuai, boleh dilakukan melalui pengaturan awal antara pelajar dan penyelia utama.
Proses naik taraf daripada MPhil kepada status PhD adalah berdasarkan penilaian bab teras oleh jawatankuasa penyelidikan pelajar, dan selepas pembentangan lisan selama 20-30 minit, diikuti dengan perbincangan. Pembentangan lisan diberikan kepada kakitangan Jabatan dan pelajar penyelidikan. Mini viva dengan hanya jawatankuasa penyeliaan diadakan selepas pembentangan. Apabila berjaya menyiapkan cadangan lanjutan, pelajar secara rasmi dinaik taraf kepada PhD dan meneruskan ke tahun kedua. (Sekiranya penilai menganggap terdapat kekurangan dalam cadangan naik taraf, pelajar akan diminta menyemak semula sehingga kepuasan mereka sebelum naik taraf ke status PhD boleh disahkan.) Pelajar biasanya tidak dibenarkan meneruskan ke tahun kedua sehingga proses naik taraf telah selesai.
Tahun 2
Tahun kedua (atau separuh masa yang setara) biasanya dibelanjakan untuk terlibat dalam penyelidikan. Ini mungkin melalui gabungan kerja lapangan dan penyelidikan di perpustakaan dan koleksi bahan seperti yang dipersetujui antara pelajar dan penyelia.
Tahun 3
Tahun ketiga (atau separuh masa yang setara) ditumpukan untuk menulis penyelidikan untuk tesis PhD. Pada masa ini, pelajar biasanya akan memberikan pembentangan dalam seminar penyelidikan yang dianjurkan oleh Tutor Penyelidikan Jabatan, yang terdiri daripada sebilangan kakitangan terpilih yang mempunyai kepakaran khusus dalam topik dan pelajar penyelidikan lain. Semasa tahun ketiga (atau separuh masa yang setara) pelajar akan membentangkan draf bab kepada penyelia utama mereka untuk diulas, sebelum melengkapkan draf akhir tesis. Setelah draf penuh siap, kerja itu dinilai oleh semua ahli jawatankuasa penyeliaan dan pelajar boleh sama ada menyerahkan tesis atau beralih ke Status Sambungan untuk diberi tempoh 12 bulan lagi untuk menyiapkan tesis dan diserahkan untuk peperiksaan. Tesis mesti disiapkan dalam tempoh 48 bulan dari masa pendaftaran (atau setara sambilan).
Tesis - tidak melebihi 100,000 patah perkataan - diperiksa oleh dua pihak berkuasa terkemuka dalam bidang itu, salah seorang daripadanya adalah dalaman Universiti London dan salah seorang daripadanya berada di luar Universiti.
Ijazah PhD dianugerahkan oleh SOAS daripada pendaftaran pada tahun 2013 dan tertakluk kepada peraturan SOAS .
Notis penting
Maklumat pada halaman program menggambarkan struktur program yang dimaksudkan terhadap sesi akademik yang diberikan.
Testimoni Pelajar
English Language Requirements
Sahkan penguasaan bahasa Inggeris anda dengan Ujian Bahasa Inggeris Duolingo! DET ialah ujian Bahasa Inggeris dalam talian yang mudah, pantas dan berpatutan yang diterima oleh lebih 4,000 universiti (seperti ini) di seluruh dunia.