PhD dalam Kejuruteraan Alam Sekitar
Storrs, Amerika Syarikat
TEMPOH MASA
4 up to 5 Years
BAHASA
Inggeris
LAJU
Sepenuh masa
TARIKH AKHIR PERMOHONAN
18 Dec 2024
TARIKH MULA PALING AWAL
Jan 2025
YURAN TUISYEN
Minta yuran pengajian
FORMAT PENGAJIAN
Di kampus
pengenalan
Misi kami adalah untuk menyediakan persekitaran pembelajaran yang canggih dan pelbagai disiplin di peringkat sarjana muda dan siswazah. Kami menawarkan pelbagai ijazah, termasuk BS, Minor, MS, M.Eng., dan Ph.D. ijazah, dan kami menjalankan penyelidikan canggih dalam tiga bidang teras:
- Pencemaran Udara dan Proses Atmosfera;
- Nasib Pencemar dan Pemulihan Sumber dan
- Hidrogeosains dan Pengurusan Sumber Air.
Sila terokai laman web kami untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang laluan kerjaya dan peluang untuk Jurutera Alam Sekitar, kurikulum, ahli fakulti dan projek penyelidikan kami. Fakulti kami komited untuk kejayaan akademik dan profesional anda. Kami menawarkan kursus yang mencabar dan ketat; peluang penyelidikan yang menarik dan relevan; dan bimbingan dan bimbingan secara individu.
Akreditasi
Ijazah BS Kejuruteraan Alam Sekitar di UConn diiktiraf oleh Suruhanjaya Akreditasi Kejuruteraan ABET, http://www.abet.org.
Akreditasi ialah proses untuk memastikan bahawa ijazah Kejuruteraan Alam Sekitar yang anda perolehi di UConn menyediakan anda untuk objektif kerjaya anda, termasuk mendapatkan pekerjaan sebagai jurutera selepas menamatkan pengajian dan akhirnya menjadi berlesen sebagai Jurutera Profesional (PE).
Objektif pendidikan program menerangkan perkara yang dijangka dicapai oleh graduan dalam masa beberapa tahun selepas tamat pengajian.
Objektif pendidikan program sarjana muda Kejuruteraan Alam Sekitar adalah untuk memberikan alumni/ae kami dengan pengetahuan dan kemahiran yang diperlukan untuk:
- menyumbang secara aktif kepada amalan dan profesion kejuruteraan, termasuk pengurusan dan pentadbiran, dalam sektor awam, swasta atau akademik dalam bidang teknikal kejuruteraan alam sekitar;
- mengikuti laluan ke arah kepimpinan dalam profesion yang boleh termasuk menjadi jurutera profesional berlesen, menilai kesan aktiviti manusia terhadap alam sekitar, mereka bentuk dan membina penyelesaian untuk meminimumkan dan mengurangkan kesan tersebut, dan menjaga persekitaran semula jadi sebagai sistem sokongan hidup kita; dan
- mengamalkan pembelajaran sepanjang hayat melalui pendidikan lepasan ijazah dan profesional.
Kemasukan
Biasiswa dan Pembiayaan
Untuk membolehkan pemohon dipertimbangkan untuk salah satu persekutuan berikut, pemohon mesti memilih bahawa mereka ingin dipertimbangkan dalam SLAT. Penerima persekutuan ini akan menjadi ahli yang paling menjanjikan dari segi akademik dalam kelas kemasukan pelajar siswazah di Universiti Connecticut. Kriteria yang digunakan untuk memilih penerima termasuk yang berikut:
- Bukti pencapaian ilmiah atau kreatif yang ditonjolkan oleh jabatan atau program dalam pencalonan mereka dan bukti bahawa jabatan atau program menyediakan persekitaran yang diperlukan untuk berjaya dalam bidang yang diminati oleh pemohon.
- Bukti sebarang pencapaian ilmiah atau kreatif terdahulu oleh penama, cth, penerbitan, pembentangan, pameran, persembahan.
- Bukti bahawa penama telah berjaya di institusi akademik terdahulu, cth, surat syor.
- Bukti kuantitatif pencapaian akademik, cth, purata mata gred sarjana muda, GMAT (apabila tersedia).
Jorgensen Fellowship (JF) tersedia untuk sarjana muda cemerlang yang memohon untuk program kedoktoran. Anugerah ini terdiri daripada persekutuan tanpa perkhidmatan yang menyediakan stipend tahunan $20,000 selama lima tahun.
Di samping itu, untuk layak untuk sama ada persekutuan di bawah, pemohon mesti menunjukkan komitmen untuk meningkatkan kepelbagaian dalam pendidikan tinggi dan/atau komitmen untuk meningkatkan kepelbagaian dalam bidang pengajian mereka.
- Harriott Fellowship (HF) tersedia untuk sarjana muda cemerlang yang memohon untuk program kedoktoran. Anugerah ini terdiri daripada persekutuan tanpa perkhidmatan yang menyediakan stipend tahunan $20,000 selama lima tahun.
- The Crandall Fellowship (CF) tersedia untuk sarjana muda cemerlang yang memohon untuk program sarjana. Anugerah ini terdiri daripada persekutuan bebas perkhidmatan yang menyediakan stipend tahunan $20,000 selama dua tahun (MFA adalah untuk tiga tahun).
Untuk persekutuan HF dan CF pelajar mesti mengemukakan penyata kepelbagaian melalui sistem aplikasi SLATE. Pelajar boleh menunjukkan komitmen untuk meningkatkan kepelbagaian dalam pendidikan tinggi melalui penyertaan dalam organisasi atau aktiviti yang (a) secara langsung berkaitan dengan peningkatan akses kepada pendidikan tinggi dan pengekalan dalam pendidikan tinggi individu, tanpa mengira umur, bangsa, orientasi seksual, jantina, kewarganegaraan, latar belakang budaya, agama, atau kepercayaan atau (b) yang membantu memastikan individu dialu-alukan dan dimasukkan ke dalam persekitaran pendidikan tinggi tanpa mengira umur, bangsa, orientasi seksual, jantina, kewarganegaraan, latar belakang budaya, agama atau kepercayaan. Organisasi dan aktiviti sedemikian mungkin termasuk penyertaan/gabungan dengan program TRIO, organisasi/pusat kebudayaan/perkaitan, pengalaman sukarelawan dan jawatankuasa kolej atau universiti yang memfokuskan pada matlamat ini. Pelajar memberikan bukti komitmen ini melalui penyelidikan dan pengalaman pendidikan yang dicerminkan pada CV/resume mereka (artikel, pembentangan, latihan magang, dan pengalaman penyelidikan), dalam pernyataan peribadi mereka, atau dalam surat cadangan.
Kurikulum
Keperluan Sekolah Siswazah untuk Ph.D. ijazah boleh didapati di bawah laman web Sekolah Siswazah
Jika pelajar diterima masuk ke Ph.D. program dengan hanya ijazah BS, sekurang-kurangnya 30 kredit kerja kursus diperlukan. Sekiranya pelajar mempunyai ijazah MS, syarat minimum ialah 15 kredit. Walau bagaimanapun, jika ijazah MS adalah dalam bidang selain Kejuruteraan Alam Sekitar, jawatankuasa Kemasukan Siswazah ENVE akan menentukan bilangan minimum kredit yang diperlukan untuk kerja kursus. Semua Ph.D. pelajar dikehendaki mengambil atau menunjukkan kecekapan dalam kursus berikut sebelum mengambil Peperiksaan Am:
- ENVE 5310 Fenomena Pengangkutan Alam Sekitar
- ENVE 5320 Kaedah Kuantitatif untuk Jurutera
- ENVE 5210 Kimia Kejuruteraan Alam Sekitar
- ENVE 5810 Hidrometeorologi
Jawatankuasa penasihat boleh menggantikan di atas dengan kursus yang setara. Baki kredit boleh diambil dalam salah satu daripada tiga bidang tumpuan yang diterangkan sebelum ini. Tidak lebih daripada 6 kredit 3000 atau 4000 kursus peringkat boleh digunakan ke arah ijazah. Apabila pelajar telah menyelesaikan 18 kredit kerja kursus, Rancangan Pengajian perlu difailkan dengan Sekolah Siswazah (muat turun dari http://grad.uconn.edu/current-students/forms/ dan pilih Rancangan Pengajian untuk Ijazah Doktor Falsafah).
Peperiksaan Am
Peperiksaan Am diambil selepas sekurang-kurangnya dua dan maksimum empat semester selepas kemasukan ke Ph.D. program. Program ENVE mentadbir peperiksaan dua kali setahun, pada bulan Januari dan pada bulan Mei. Pelan Pengajian yang diluluskan mesti difailkan dengan Sekolah Siswazah sebelum peperiksaan am boleh diambil. Program Kejuruteraan Alam Sekitar mentadbir Peperiksaan Am sebagai peperiksaan lisan, yang ditadbir dua kali setahun, pada bulan Disember atau Januari dan pada bulan Mei. Tujuan peperiksaan lisan adalah untuk menguji penguasaan pelajar terhadap konsep teras kejuruteraan alam sekitar dan keupayaan pelajar untuk mengintegrasikan konsep merentas bidang disiplin.
Keperluan Peperiksaan:
- Pelajar mempunyai 72 jam untuk membangunkan pendekatan konseptual kepada pernyataan masalah yang disediakan dalam format bertulis. Masalahnya biasanya masalah kejuruteraan alam sekitar integratif yang melibatkan aspek dan konsep yang dibentangkan dalam empat kursus yang diperlukan.
- Pendekatan konseptual mesti merangkumi semua proses utama yang penting dalam masalah ini.
- Pelajar diharapkan dapat:
- menerangkan semua proses dalam pendekatan mereka
- merasionalkan/mewajarkan/menjelaskan semua andaian yang dibuat
- menerangkan persamaan yang mengawal
- menyediakan susunan anggaran magnitud parameter
- Pelajar akan meringkaskan perkara utama pendekatan konseptual mereka dalam dokumen bertaip 5 muka surat dan menyerahkannya dalam masa 72 jam. Penyelesaian bertulis ini akan digunakan sebagai nota rujukan oleh jawatankuasa peperiksaan.
- Pelajar akan membentangkan pendekatan konseptual mereka terhadap masalah ini secara lisan kepada jawatankuasa peperiksaan 5 orang. Jawatankuasa ini terdiri daripada fakulti ENVE teras dan gabungan dan tidak semestinya bertepatan dengan jawatankuasa penasihat yang menyelia penyelidikan. Penasihat utama tidak boleh menjadi ahli jawatankuasa peperiksaan.
- Pelajar boleh menggunakan kapur atau papan putih sebagai alat bantu dalam pembentangan mereka.
- Pelajar boleh membawa salinan dokumen 5 muka surat sebagai rujukan sendiri semasa peperiksaan.
Penilaian: Pelajar akan dinilai dari segi ketelitian pendekatan konseptual mereka, kejelasan penjelasan mereka, ketepatan jawapan mereka kepada soalan pemeriksa, kedalaman pengetahuan konsep teras kejuruteraan alam sekitar dan keupayaan untuk menghubungkan konsep merentas kejuruteraan alam sekitar termasuk potensi. implikasi pengurusan air. Bahagian bertulis dan lisan peperiksaan mempunyai berat yang sama. Gred kelulusan keseluruhan minimum ialah 70%, dengan minimum 50% dalam setiap bahagian bertulis dan lisan.
Seorang pelajar boleh mengambil Peperiksaan Am dua kali, jika jawatankuasa peperiksaan membenarkan pengambilan semula. Jika pelajar mendapat markah kurang daripada 30% pada kedua-dua bahagian peperiksaan, mereka dianggap tidak layak untuk mengikuti Ph.D. dan diberhentikan daripada program ini. Jika pelajar gagal peperiksaan kali kedua, mereka diberhentikan daripada Ph.D. program. Pelajar yang diberhentikan boleh memperoleh ijazah MS, setelah memenuhi keperluan yang sesuai.
Penyelidikan Disertasi dan Keperluan Tesis
Seorang pelajar kedoktoran, bersama-sama dengan penasihat utamanya, membentuk jawatankuasa penasihat yang terdiri daripada penasihat utama dan sekurang-kurangnya dua (tetapi dalam kebanyakan kes empat) penasihat bersekutu dengan kelayakan akademik atau saintifik yang sesuai. Jawatankuasa ini menyelia dan membimbing pelajar sepanjang tempoh trek ijazah pelajar. Ahli jawatankuasa mestilah peserta aktif dalam setiap acara penting dan tandatangan asal kelulusan mereka diperlukan pada semua dokumen yang diperlukan Sekolah Siswazah.
Topik penyelidikan disertasi dipersetujui oleh penasihat utama dan Ph.D. pelajar. Jika pelajar dibiayai oleh Pembantu Penyelidik, topik projek penyelidikan dan disertasi mungkin, tetapi tidak semestinya, bertindih. Penyelidikan harus asli dan akhirnya diterbitkan dalam jurnal semakan rakan sebaya. Sebagai keperluan untuk pengijazahan, Ph.D. pelajar mesti mempunyai tiga kertas jurnal: satu diterbitkan atau diterima untuk diterbitkan, satu dalam semakan dan satu dalam peringkat akhir penyediaan. Walau bagaimanapun, adalah penting bahawa ketiga-tiga kertas kerja tersebut menangani persoalan penyelidikan yang lebih besar dan koheren (seperti yang digariskan dalam Cadangan Disertasi di bawah) dan ia bukan badan kerja terpencil.
Cadangan Disertasi
Cadangan disertasi adalah dokumen yang menggariskan cadangan penyelidikan untuk disertasi dan perlu disusun dan diluluskan sebelum penyelidikan dijalankan dengan baik. Cadangan disertasi dicadangkan dikemukakan untuk kelulusan pada semester berikutnya selepas pelajar lulus Peperiksaan Am mereka, tetapi tempoh maksimum adalah setahun selepas Peperiksaan Am. Cadangan tersebut terdiri daripada penyerahan dokumen bertulis kepada jawatankuasa penasihat dan pembentangan lisan kepada jawatankuasa. Cadangan bertulis dan borang yang sesuai perlu dikemukakan kepada Sekolah Siswazah untuk kelulusan. Borang Cadangan Disertasi ditandatangani oleh jawatankuasa penasihat dan Pengarah Program ENVE. Arahan penyediaan cadangan disediakan dalam borang.
Maklumat tambahan tentang kandungan dan pemformatan Cadangan Disertasi boleh didapati dalam Buku Panduan Siswazah AY 2018-19.
Pencalonan, Penyediaan Disertasi, dan Pertahanan Lisan Akhir
Terdapat tiga keperluan biasa bagi pelajar untuk menjadi calon rasmi untuk Ph.D. ijazah:
- Kelulusan Rancangan Pengajian
- Lulus Peperiksaan Am
- Kelulusan Cadangan Disertasi oleh Majlis Fakulti Siswazah
Maklumat mengenai penyediaan disertasi dan penjadualan pertahanan mulut disediakan di https://registrar.uconn.edu/doctoral-degree-programs/dissertation-information/.
Penyediaan Disertasi
Disertasi mungkin mematuhi salah satu daripada dua format umum:
- Garis besar tradisional, dengan bab yang mungkin termasuk
- Pengenalan
- Kajian Sastera
- Bahan dan Kaedah
- Keputusan dan perbincangan
- Kesimpulan dan Cadangan
- Rujukan
- Penyusunan manuskrip kertas jurnal
Dalam kes ini, setiap kertas jurnal adalah bab yang berasingan, dengan kandungannya dibentangkan sebagai sub-bab. Bab pengenalan dan bab kesimpulan perlu disediakan sebagai tambahan kepada manuskrip. Ini akan menjelaskan perkara biasa antara kertas kerja, dari segi rasional dan metodologi (bab pengenalan) dan kesimpulan dan cadangan bergambar besar (bab kesimpulan).
Keperluan pengijazahan program ENVE untuk menghasilkan tiga kertas jurnal (satu diterima/diterbitkan, satu dalam semakan dan satu dalam penyediaan akhir) menjadikan pilihan B lebih menarik. Walau bagaimanapun, format disertasi terhasil daripada persetujuan antara penasihat utama dan Ph.D. calon.
Satu salinan elektronik dan satu salinan disertasi perlu diserahkan kepada Sekolah Siswazah. Maklumat dibekalkan dalam borang Senarai Semak Penyerahan Disertasi dan dalam laman web Digital Commons http://digitalcommons.uconn.edu/dissertations/guidelines.html
Garis panduan pemformatan disediakan dalam https://registrar.uconn.edu/doctoral-degree-programs/dissertation-specifications/.
Pertahanan lisan
Sebelum anda boleh menjadualkan pembelaan lisan, anda perlu mendapatkan kelulusan tentatif disertasi daripada semua ahli jawatankuasa penasihat. Adalah dinasihatkan supaya anda mengedarkan draf kerja disertasi sekurang-kurangnya sebulan sebelum tarikh pembelaan yang dikehendaki, kerana sekurang-kurangnya dua minggu diperlukan untuk mengumumkan pembelaan dan satu minggu lagi perlu dilanjutkan kepada jawatankuasa untuk semakan.
Pembelaan lisan disertasi mesti diumumkan secara terbuka melalui Kalendar Acara dalam talian Universiti sekurang-kurangnya dua (2) minggu sebelum tarikh pembelaan. Untuk pengumuman, hubungi Diana Boucher. Anda harus menempah CAST 306 lebih awal untuk memastikan ketersediaan. Sediakan Diana dengan tajuk, tarikh dan masa, senarai ahli jawatankuasa penasihat dan abstrak untuk pembelaan. Untuk Kalendar Acara UConn, arahan disediakan dalam pautan Maklumat Disertasi yang disediakan di atas.
Pada masa ini, kelulusan tentatif elektronik disertasi dan salinan kerja elektronik keseluruhan disertasi mesti difailkan dengan The Graduate School.
Tidak kurang daripada lima (5) orang ahli fakulti, termasuk semua ahli jawatankuasa penasihat calon, mesti menyertai peperiksaan akhir.
Pertahanan mulut melibatkan tiga bahagian:
- Persembahan lisan kandungan disertasi (~45 min)
- Soalan daripada orang ramai yang hadir (~15 min)
- Soalan daripada jawatankuasa penasihat dalam sesi tertutup (~30 min).
Mengikut bahagian terakhir, calon dimaafkan dan jawatankuasa bersidang untuk memutuskan keputusan pembelaan. Keputusan untuk meluluskan pertahanan lisan mestilah sebulat suara. Calon yang berjaya hendaklah menyediakan dokumen berikut untuk mendapatkan tandatangan daripada semua ahli jawatankuasa:
- Dua salinan muka depan disertasi, dicetak pada kertas putih 25% kapas 20 atau 24 lb.
- Dua salinan Laporan Laporan Peperiksaan akhir. Satu salinan akan diserahkan kepada Sekolah Siswazah dan satu akan disimpan oleh penasihat utama anda.
Hasil Program
- An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics
- An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors
- An ability to communicate effectively with a range of audiences
- An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts
- An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives
- An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions
- An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies.
English Language Requirements
Sahkan penguasaan bahasa Inggeris anda dengan Ujian Bahasa Inggeris Duolingo! DET ialah ujian Bahasa Inggeris dalam talian yang mudah, pantas dan berpatutan yang diterima oleh lebih 4,000 universiti (seperti ini) di seluruh dunia.