Phd dalam pentadbiran perniagaan (dengan kepekatan dalam pemasaran, gelagat organisasi atau keusahawanan)
TEMPOH MASA
2 up to 5 Years
BAHASA
Inggeris
LAJU
Sepenuh masa
TARIKH AKHIR PERMOHONAN
Minta tarikh akhir permohonan
TARIKH MULA PALING AWAL
Sep 2023
YURAN TUISYEN
Minta yuran pengajian
FORMAT PENGAJIAN
Di kampus
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
Yang Pentadbiran Perniagaan Program Doktor Falsafah mengakui pelajar yang berminat untuk melanjutkan penyelidikan terutamanya dalam bidang yang berkaitan dengan pemasaran, sumber manusia dan tingkah laku organisasi, dan keusahawanan. Dua tahun pertama program itu melibatkan kerja kursus, memuncak dalam peperiksaan komprehensif dan selepas itu dua hingga tiga tahun adalah dibelanjakan untuk penyelidikan dan menyiapkan tesis kedoktoran. Semua pelajar kedoktoran dijangka menyumbang kepada kesusasteraan saintifik dalam bidang mereka melalui sekurang-kurangnya satu penerbitan dalam jurnal diliputi oleh SSCI (Citation Index Sains Sosial). Secara tradisional, pelajar kedoktoran kami dibiayai sama ada sebahagian atau sepenuhnya untuk tuisyen dan, sedikit sebanyak, untuk perbelanjaan hidup melalui skim bantuan.
Syarat Kemasukan
Pemohon untuk program doktor falsafah amat digalakkan untuk mengemukakan GMAT atau GRE skor, serta kenyataan 5.000 firman tujuan menggariskan kepentingan penyelidikan dan niat mereka. Tiada had yang ditetapkan untuk bidang-bidang akademik yang kita mengambil dari tetapi kami bertegas bahawa semua pemohon kedoktoran mempunyai sarjana muda yang kuat dan latar belakang yang sangat relevan dengan kawasan cadangan penyelidikan tuan.
Minat Fakulti Penyelidikan
Berikut adalah satu senarai yang menunjukkan kepentingan penyelidikan kami di peringkat doktor falsafah penyelidikan: nonunion rancangan perwakilan pekerja, kesatuan sekerja, hubungan rangkaian dalam sistem IR, perhubungan pekerja-majikan yang positif, pembangunan pekerja, strategi pembangunan mampan, hubungan pihak berkepentingan, tanggungjawab sosial korporat, pemasaran antarabangsa , gelagat pengguna, keusahawanan, perkhidmatan pembangunan perniagaan, gaya kognitif, pengurusan sumber manusia, pengambilan dan pemilihan, keadilan organisasi, kepuasan pelanggan, pemasaran perkhidmatan, kualiti perkhidmatan, model eksport bagi PKS.