PhD dalam bahasa Inggeris

Umum

Penerangan Program

136617_Keystone-English.jpg

Jabatan ini menawarkan MA dan Ph.D. darjah, dengan penekanan pada Kesusasteraan dan Keadilan Sosial. Pelajar mengajar dalam program penulisan tahun pertama dan menerima latihan dalam penyelidikan dan pedagogi. Ph.D. terkini siswazah telah mengikuti pelbagai kerjaya kemanusiaan, termasuk kedudukan pekerjaan di institusi seperti University of Dayton dan Moravian College; kerjaya di bukan keuntungan seperti Pusat Harriet Beecher Stowe; dan jawatan yang merapatkan urusan akademik dan pelajar di institusi seperti University of Nevada, Las Vegas.

Sorotan Program

  • Pelajar sepenuh masa kami dibiayai sepenuhnya, dengan gaji dan biasiswa pengajian.
  • Ijazah kedoktoran kami kecil dan fleksibel, dan pelajar kami mendapat manfaat daripada bimbingan individu dan perhatian yang diperibadikan di setiap peringkat kerjaya mereka.
  • Pelajar kami hadir di persidangan nasional dan antarabangsa, diterbitkan di tempat akademik dan popular, dan telah menerima pembiayaan penyelidikan yang kompetitif.

Program siswazah Lehigh University dalam bahasa Inggeris dirancang untuk mempersiapkan para sarjana-guru untuk jawatan di institusi di mana pengajaran dan penyelidikan adalah elemen penting dalam kerjaya akademik yang berjaya. Jurusan Bahasa Inggeris kami telah membangunkan program pengajian dan pengajaran yang harus menyediakan graduan kami

  • Pengetahuan luas mengenai sastera Inggeris dan Amerika dalam konteks sejarahnya, termasuk pengembangan kanun baru-baru ini;
  • Penumpuan kerja dalam bidang utama, yang juga merupakan bidang utama penyelidikan;
  • Pemahaman mengenai satu atau beberapa pendekatan teoritis terkini dan kemampuan untuk menggunakan teori-teori tersebut untuk menyelidiki masalah sastera, budaya, atau pedagogi;
  • Keupayaan untuk melakukan penyelidikan berterusan dan menghasilkan biasiswa yang berwawasan;
  • Latar belakang komposisi dan retorik yang mencukupi untuk mempunyai asas teori untuk mengajar kursus secara bertulis;
  • Pengalaman dalam komposisi pengajaran dan sastera kepada pelajar sarjana.

Keperluan Kursus

Lehigh University menghendaki Ph.D. pelajar melengkapkan 42 kredit (jika mereka memegang Lehigh MA) atau 48 kredit (jika MA mereka dianugerahkan oleh institusi lain). Ph.D. pelajar umumnya harus mengharapkan untuk mengambil sekurang-kurangnya 8-9 kursus atau 24-27 jam semester kerja kursus sebenar di luar MA Pelajar dengan MA Lehigh mesti mengambil sekurang-kurangnya 8 kursus atau 24 jam kerja kursus sebenar. Pelajar yang memasuki Lehigh Ph.D. program dengan ijazah MA dari institusi lain mesti mengambil sekurang-kurangnya 9 kursus atau 27 jam kredit kerja kursus, tetapi mereka mungkin diminta untuk mengikuti kursus edaran tambahan untuk memastikan luasnya liputan.

  1. Bahasa Inggeris 485, Isu dalam Pengajaran Menulis (2 kredit) dan 486, Komposisi Pengajaran: Praktikum (1 kredit) atau 400, Pengajaran yang Diselia (1 kredit) akan dikira sebagai satu (1) kursus 3 kredit untuk doktor, bahkan sekiranya diambil semasa pelajar itu mengikuti program MA.
  2. Ph.D. pelajar boleh mengambil Kajian Bebas, Bahasa Inggeris 495, semasa kursus mereka mencapai ijazah. Lihat Dasar Kajian Bebas.

Keperluan Bahasa

Fakulti Bahasa Inggeris Lehigh percaya bahawa kajian bahasa asing sangat memberi manfaat kepada pelajar sastera. Kajian semacam itu tidak hanya menerangi teks-teks yang ditulis dalam bahasa Inggeris tetapi juga, sejauh ini memberi gambaran mengenai sifat bahasa itu sendiri, memungkinkan pemahaman mengenai bahasa Inggeris dan budaya orang yang berbahasa Inggeris. Oleh itu, kajian bahasa asing sangat diperlukan untuk ijazah MA dalam bahasa Inggeris, walaupun tidak diperlukan.

Untuk Ph.D. ijazah dalam bahasa Inggeris, syaratnya adalah membaca pengetahuan tentang satu bahasa asing, biasanya Perancis, Jerman, Itali, Latin, atau Sepanyol, walaupun bahasa lain boleh dibenarkan mengikut budi bicara penyelaras pengajian siswazah, dengan siapa pelajar harus berunding dengan identiti bahasa. Pelajar mesti memenuhi syarat sebelum mengambil peperiksaan umum untuk Ph.D. ijazah.

Untuk memenuhi kehendak bahasa, pelajar boleh

  1. lulus peperiksaan terjemahan Tahap II yang dikendalikan oleh jabatan; atau lengkapkan setara dengan satu kursus terjemahan atau sastera selepas semester keempat dengan "B-" atau lebih baik; atau
  2. mengemukakan bukti kejayaan menyelesaikan pengajian bahasa lanjutan di peringkat sarjana (minimum dua kursus terjemahan atau sastera di luar semester keempat) dengan nilai A atau B.

Pelajar boleh belajar bahasa di Lehigh University , di kolej atau universiti lain, di institut bahasa, atau mereka sendiri.

Kursus bahasa Lehigh yang diambil untuk kredit tidak diambil kira dalam keperluan kursus jurusan tetapi juga untuk jumlah kredit (42 atau 48) yang diperlukan untuk lulus.

Peperiksaan

Peperiksaan ini terdiri daripada dua bahagian bertulis, kawasan penyelidikan utama (lima jam), dan kawasan menengah (tiga jam), diikuti dengan pemeriksaan lisan dua jam.

Peperiksaan diberikan oleh tiga ahli fakulti Inggeris, dua untuk kawasan penyelidikan utama, dan satu untuk kawasan menengah. Jawatankuasa peperiksaan dipengerusikan oleh salah seorang pemeriksa kawasan utama. Anggota fakulti tidak dapat memeriksa pelajar di lebih dari satu bidang. Pelajar boleh memilih untuk menjemput pemeriksa tambahan dari jabatan lain untuk salah satu (tetapi tidak kedua-duanya) kawasan peperiksaan.

Pada semester terakhir kerja kursus, pelajar akan menyerahkan kepada Jawatankuasa Siswazah rasional dua hingga tiga halaman yang menerangkan dua bidang di mana mereka ingin memeriksa dan menyenaraikan fakulti yang telah bersetuju untuk memeriksanya di bidang ini. Pelajar yang menyelesaikan kerja kursus mereka pada musim gugur mesti mengemukakan rasional peperiksaan mereka, termasuk senarai teks sebahagian, pada minggu pertama bulan November, dan pelajar yang menyelesaikan kerja kursus mereka pada musim bunga mesti menyerahkan alasan peperiksaan mereka pada minggu pertama pada bulan April. Setelah mendapat kelulusan Jawatankuasa Siswazah, pelajar akan melengkapkan senarai bacaan peperiksaan dengan berunding dengan pemeriksa, mengambil pelbagai sumber seperti senarai jabatan (jika ada), bibliografi utama, silibus kursus, dan sumber web (misalnya, banyak senarai peperiksaan dari institusi lain boleh didapati dalam talian). Jabatan akan menyimpan fail senarai dan rasional yang diluluskan untuk berunding dengan pelajar. Semua pelajar mesti memasukkan bahan mereka ke dalam fail ini sebelum peperiksaan.

Kawasan Penyelidikan Utama

Senarai ini akan terdiri daripada 75-100 teks, primer dan sekunder, kanonik, dan kurang kanonik, dalam bidang yang dapat dikenali, dalam kebanyakan kes bidang yang terdapat dalam Senarai Maklumat Pekerjaan MLA. Sebahagian daripada senarai harus mengenal pasti kawasan teori / metodologi, perspektif historis, atau bidang antara disiplin.

Kawasan Menengah

Senarai ini akan terdiri daripada kira-kira 30 teks yang memfokuskan pada bidang yang berbeza dari bidang penyelidikan. Senarai ini akan mempunyai orientasi umum terhadap teks dan sumber web / media ilmiah yang penting untuk mengembangkan pelbagai kursus sarjana di kawasan yang dapat dikenali / boleh dipasarkan dalam tempoh sejarah atau dalam genre atau kaedah interdisipliner atau bukan tradisi. Contoh yang terakhir termasuk kajian wanita, kajian Amerika, komposisi, agama dan sastera, filem dan / atau budaya popular, fiksyen jenayah, dan sains dan sastera.

Penjadualan

Pelajar mesti mengambil peperiksaan komprehensif pada salah satu daripada dua tarikh peperiksaan pertama yang dijadualkan selepas semester mereka menyelesaikan kerja kursus mereka. Maksudnya, pelajar mesti mengambil peperiksaan pada bulan Ogos atau Januari jika mereka menyelesaikan kerja kursus pada musim bunga, atau pada bulan Mei atau Ogos jika mereka menyelesaikan kerja kursus mereka pada musim luruh.

Penangguhan melepasi tarikh peperiksaan kedua yang mungkin tidak akan dibenarkan atas alasan akademik (itu kerana pelajar tidak merasa bersedia untuk mengambil peperiksaan) tetapi mungkin dibenarkan, atas petisyen kepada Jawatankuasa Siswazah, untuk alasan peribadi yang serius.

Pemeriksaan semula: Pelajar yang gagal dalam peperiksaan di satu atau kedua-dua bidang boleh mengambil semula peperiksaan di kawasan atau kawasan yang gagal setelah tempoh sekurang-kurangnya tiga bulan. Pelajar yang menerima bantuan kewangan mesti mengambil semula peperiksaan di kawasan atau kawasan yang gagal pada waktu yang dijadualkan seterusnya (Mei, Ogos, atau Januari). Sekiranya keputusan pemeriksaan semula di kawasan atau kawasan yang gagal juga tidak memuaskan, pelajar tersebut tidak boleh melanjutkan pelajaran kedoktoran di Lehigh University .

Kemasukan

Kemasukan Dibuka: Kejatuhan

Tarikh Akhir Kejatuhan Semakan Permohonan: 1 Januari

Maklumat perhubungan

Stephanie Kotz, Penyelaras Siswazah
E-mel: sjk315@lehigh.edu
Nombor Telefon: 610-758-3311

Syarat Kemasukan

  • 3 Surat Syor Diperlukan.
  • Markah ujian am GRE Diperlukan.
  • Contoh penulisan Diperlukan.

Pemohon Antarabangsa

Pemohon Antarabangsa diminta untuk menunjukkan kemahiran berbahasa Inggeris sama dengan yang diperlukan oleh pelajar yang mencari ijazah. Semua pemohon antarabangsa yang bahasa ibunya bukan bahasa Inggeris mesti mengambil ujian TOEFL atau IELTS dan menghantar markah.

Tarikh Akhir Kemaskini Ogo 2020

Biasiswa Keystone

Terokai pilihan yang ditawarkan oleh biasiswa kami

Latar Belakang Pusat Pengajian

As Lehigh’s largest and most diverse college, we are home to the social sciences, arts, humanities, and natural sciences. With 1,894 undergraduate students, 342 graduate students, 270 full-time facult ... Baca lebih lanjut

As Lehigh’s largest and most diverse college, we are home to the social sciences, arts, humanities, and natural sciences. With 1,894 undergraduate students, 342 graduate students, 270 full-time faculty and 90 professional staff, we are comparable in size and offer the intimacy of a liberal arts college, yet benefit from the resources of a research university. Our faculty are accomplished scholars, artists, and writers, recognized nationally and internationally as leaders in their fields, who share a commitment to the integration of teaching and scholarship into innovative, dynamic curricula set in an intellectually stimulating environment. Baca Ringkas