Gelaran Penyelidikan (MPhil / PhD) dalam Pengajian Jepun dan Korea
SOAS University of London
Maklumat Utama
Lokasi kampus
London, United Kingdom
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
3 tahun
laju
Sepenuh masa, Sambilan
Yuran tuisyen
GBP 4,670 / per year *
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
* Yuran sepenuh masa setiap tahun akademik: UK / EU £ 4,396; Luar Negeri £ 17,967. Yuran sambilan setiap tahun akademik: UK / EU £ 2,198; Luar Negeri £ 8,984.
pengenalan
Mod Kehadiran: Penuh waktu atau Paruh waktu
Jabatan ini dapat menyelia MPhil dan PhD derajat dengan penyelidikan dan tesis dalam pelbagai subjek budaya dan bahasa. Mahasiswa penyelidikan yang berhasrat tidak boleh dikehendaki untuk mengehadkan topik pilihan mereka kepada yang ditunjukkan terhadap nama-nama kakitangan semasa (pelajar pascasiswazah baru-baru ini telah mengerjakan pelbagai topik termasuk pawagam Jepun, teks Kabuki, linguistik dan kesusasteraan Jepun moden, Meiji teks sejarah, linguistik dan kesusasteraan Korea, sejarah kolonial Korea dan abad kelapan belas). Penyelidikan yang dijalankan di peringkat MPhil dan PhD adalah berdasarkan bahan sastera, dokumentari, dan arkib yang terdapat di SOAS dan juga berkumpul semasa kerja lapangan di Jepun dan Korea.
Struktur
Semua pelajar mendaftar pada tahun 1 program sebagai pelajar MPhil. Peningkatan dari MPhil ke PhD berlaku pada akhir sesi akademik pertama untuk pelajar sepenuh masa (atau pada akhir sesi akademik kedua untuk pelajar sambilan).
Semua pelajar MPhil / PhD baru disediakan dengan jawatankuasa penyeliaan tiga orang ahli, yang terdiri daripada penyelia utama atau utama, dan penyelia kedua dan ketiga. Pemisahan dalam komitmen masa di seluruh jawatankuasa penyeliaan adalah 60:25:15. Pada tahun pertama, pelajar dijangka menemui penyelia utama mereka secara bi-mingguan untuk tempoh sekurang-kurangnya satu jam.
Penyelia utama pelajar sentiasa menjadi anggota Jabatan di mana pelajar didaftarkan. Penyelia kedua dan ketiga, yang bertindak dalam kapasiti penasihat tambahan, mungkin dari Jabatan yang sama, atau Jabatan / Pusat lain di Fakulti Bahasa dan Budaya atau di Jabatan / Pusat di Fakulti lain Sekolah. Kemajuan pelajar terus dipantau oleh Tutor Penyelidikan Jabatan.
Pada tahun pertama, pelajar bersedia untuk penyelidikan dengan mengikuti satu siri seminar latihan penyelidikan (RTS) yang diadakan di peringkat Fakulti oleh Dekan Bersekutu untuk Penyelidikan dan disokong oleh latihan generik yang ditawarkan di Sekolah Doktor.
Pelajar yang bekerja di bidang kesusasteraan dan pengajian budaya juga dijemput untuk mengambil bahagian dalam latihan tambahan yang ditawarkan di Pusat Pengajian Budaya, Sastera dan Pascasarjana (CCLPS).
Pelajar juga boleh digalakkan oleh penyelia untuk menghadiri kursus tambahan yang berkaitan dengan penyelidikan dan keperluan latihan mereka. Ini mungkin termasuk kursus disiplin, bahasa atau budaya serantau pakar atau latihan penyelidikan di Jabatan lain di luar Fakulti.
Menjelang akhir penggal pertama, pelajar sepenuh masa dikehendaki menyerahkan kajian literatur kira-kira 5000 perkataan. Arahan untuk ini disediakan di seminar latihan penyelidikan fakulti dan para pelajar membincangkan dengan penyelia mereka bagaimana kajian kesusasteraan ini dapat diintegrasikan ke dalam cadangan kajian naik taraf mereka dan kemudian disertasi mereka.
Untuk proses peningkatan tahun 1, pelajar sepenuh masa (tahun 2 untuk pelajar separuh masa) dikehendaki mengemukakan portfolio menaik taraf 10,000 perkataan yang terdiri daripada cadangan penyelidikan dan bab teras. Komen perkataan relatif kedua-dua elemen ini perlu diputuskan antara pelajar dan jawatankuasa penyeliaan, tetapi diharapkan bab inti harus tidak kurang dari 3000 perkataan. Tarikh akhir penyerahan portfolio ini ialah 15 Mei setiap tahun.
Cadangan penyelidikan biasanya merangkumi unsur berikut:
- Rasional penyelidikan dan konteks penyelidikan yang dicadangkan
- Soalan penyelidikan utama
- Kajian kesusasteraan
- Kerangka dan pertimbangan teoritis dan metodologi
- Kaedah penyelidikan yang dicadangkan
- Isu etika (jika berkenaan)
- Menempatkan struktur disertasi PhD
- Jadual penyelidikan dan penulisan
- Bibliografi
Pelarasan kepada satu atau lebih bahagian ini, termasuk penambahan atau penghapusan jika sesuai, boleh dilakukan dengan pengaturan terlebih dahulu antara pelajar dan penyelia utama.
Bab teras sebaiknya menjadi sekeping penulisan analitik di mana pelajar melalui satu kajian kes menunjukkan bagaimana cadangan penyelidikan diterjemahkan ke dalam penyelidikan sebenar. Bergantung kepada jenis akses projek penyelidikan kepada bahan sumber utama boleh menjadi sukar sebelum pelajar melakukan penyelidikan kedua tahun dan dalam kes tersebut, kandungan harus dipersetujui antara pelajar dan jawatankuasa penyeliaan.
Proses peningkatan dari status MPhil ke PhD adalah berdasarkan penilaian portofolio peningkatan oleh komite penyelidikan pelajar, dan pada persembahan lisan 20-30 menit, diikuti dengan diskusi. Persembahan lisan diberikan kepada kakitangan jabatan dan pelajar penyelidikan. Ketiga penyelia bertemu secara berasingan untuk membincangkan hasil naik taraf dan memberitahu pelajar. Apabila berjaya menaik taraf portfolio peningkatan, para pelajar secara rasmi dinaik taraf kepada PhD dan meneruskan ke tahun kedua. (Sekiranya penilai menganggap bahawa terdapat kelemahan dalam portfolio, pelajar akan diminta menyemak semula kepuasan mereka sebelum penaik taraf kepada status PhD boleh disahkan.) Pelajar biasanya tidak dibenarkan melanjutkan ke tahun kedua sehingga proses peningkatan telah selesai.
Tahun kedua (atau bersamaan sambilan) biasanya dibelanjakan untuk penyelidikan. Ini boleh dilakukan oleh gabungan kerja lapangan dan penyelidikan di perpustakaan dan pengumpulan bahan seperti yang dipersetujui antara pelajar dan penyelia.
Tahun ketiga (atau bersamaan paruh waktu) dikhaskan untuk menulis penyelidikan untuk tesis PhD. Pada masa ini, pelajar biasanya akan memberikan persembahan dalam seminar penyelidikan yang dianjurkan oleh Tutor Penyelidikan Jabatan, yang terdiri daripada beberapa ahli kakitangan yang memilih dengan kepakaran khusus dalam topik dan pelajar penyelidikan lain. Semasa tahun ketiga (atau bersamaan separuh masa) pelajar akan membentangkan draf bab ke penyelia utama mereka untuk memberi komen, sebelum menyelesaikan draf akhir tesis. Apabila draf penuh selesai, kerja itu dinilai oleh semua ahli jawatankuasa penyeliaan dan pelajar boleh menyerahkan tesis atau melanjutkan ke Status Sambungan untuk diberikan 12 bulan lagi untuk menyelesaikan tesis dan mengemukakan untuk pemeriksaan. Tesis mestilah diselesaikan dalam masa 48 bulan dari masa pendaftaran (atau bersamaan sambilan).
Tesis ini - tidak melebihi 100,000 perkataan panjang - diperiksa oleh dua pihak berkuasa utama di lapangan, salah satunya mempunyai pengalaman memeriksa di University of London dan sekurang-kurangnya salah seorang daripada mereka adalah luar kepada SOAS .
Notis penting
Maklumat di halaman program mencerminkan struktur program yang dimaksudkan terhadap sesi akademik yang diberikan.
Penyelidikan dan Aplikasi Penyelidikan
Kami mengalu-alukan permohonan daripada pelajar-pelajar yang berkelayakan yang memegang Ijazah Sarjana yang baik (atau bersamaan di luar negara) dalam mata pelajaran yang berkaitan untuk ijazah penyelidikan di SOAS . Permohonan hendaklah dikemukakan secara dalam talian.
Adalah penting untuk memohon dengan baik sebelum permulaan tahun akademik di mana anda ingin mendaftar untuk membolehkan kami memproses permohonan anda. Sekiranya anda memohon biasiswa, tarikh akhir yang lebih awal mungkin dikenakan.
Program PhD SOAS adalah kompetitif dan pemohon harus mempunyai rekod pencapaian akademik yang tinggi dan cadangan yang berdaya maju yang akan menyumbang kepada kepentingan penyelidikan Jabatan. Sila ambil perhatian: kami tidak menggalakkan aplikasi spekulatif murni. Permohonan penyelidikan interdisipliner adalah dialu-alukan, tetapi hanya satu permohonan kepada satu Jabatan boleh dikemukakan.
Keperluan Kemasukan Bahasa Inggeris Tanpa Syarat
Pemohon yang memerlukan visa Tier 4 untuk belajar di UK mesti menyediakan sijil Akademik IELTS UKVI dari pusat ujian yang diluluskan UKVI.
Pemohon antarabangsa yang memerlukan Visa Tier-4 untuk belajar di UK
Uji | Kemasukan tanpa syarat | Kemasukan tanpa syarat dengan sokongan sessional |
IELTS (Akademik) | 7.0 keseluruhan atau lebih tinggi, dengan 7.0 dalam sub-skor. | 7.0 keseluruhan atau lebih tinggi, dengan sekurang-kurangnya 6.5 dalam sub-skor |
Pemohon EEA dan EU
Uji | Kemasukan tanpa syarat | Kemasukan tanpa syarat dengan sokongan sessional |
IELTS (Akademik) | 7.0 secara keseluruhan atau lebih tinggi, dengan 7.0 dalam setiap sub-skor. | 7.0 keseluruhan atau lebih tinggi, dengan sekurang-kurangnya 6.5 dalam sub-skor. |
TOEFL IBT | 105 secara keseluruhan atau lebih tinggi, dengan sekurang-kurangnya 25 dalam sub-skor. | 105 keseluruhan dengan sekurang-kurangnya 22 dalam sub-skor. ATAU 100 keseluruhan dengan sekurang-kurangnya 25 secara bertulis dan 22 dalam mata pelajaran lain. |
Ujian Pearson Bahasa Inggeris (Akademik) | 75 secara keseluruhan atau lebih tinggi, dengan sekurang-kurangnya 70 dalam sub-skor. | 70 secara keseluruhan atau lebih tinggi, dengan sekurang-kurangnya 65 dalam sub-skor. |
Galeri
Kemasukan
Kurikulum
Struktur
Semua pelajar mendaftar pada tahun 1 program sebagai pelajar MPhil. Peningkatan dari MPhil ke PhD berlaku pada akhir sesi akademik pertama untuk pelajar sepenuh masa (atau pada akhir sesi akademik kedua untuk pelajar sambilan).
Semua pelajar MPhil / PhD baru disediakan dengan jawatankuasa penyeliaan tiga orang ahli, yang terdiri daripada penyelia utama atau utama, dan penyelia kedua dan ketiga. Pemisahan dalam komitmen masa di seluruh jawatankuasa penyeliaan adalah 60:25:15. Pada tahun pertama, pelajar dijangka menemui penyelia utama mereka secara bi-mingguan untuk tempoh sekurang-kurangnya satu jam.
Penyelia utama pelajar sentiasa menjadi ahli Jabatan di mana pelajar itu didaftarkan. Penyelia kedua dan ketiga, yang bertindak dalam kapasiti penasihat tambahan, mungkin daripada Jabatan yang sama, atau Jabatan/Pusat lain di Fakulti Bahasa dan Kebudayaan atau di Jabatan/Pusat di Fakulti Sekolah yang lain. Kemajuan pelajar diselia selanjutnya oleh Tutor Penyelidikan Jabatan.
Pada tahun pertama, pelajar bersedia untuk penyelidikan dengan mengikuti satu siri seminar latihan penyelidikan (RTS) yang diadakan di peringkat Fakulti oleh Dekan Bersekutu untuk Penyelidikan dan disokong oleh latihan generik yang ditawarkan di Sekolah Doktor.
Pelajar yang bekerja di bidang kesusasteraan dan pengajian budaya juga dijemput untuk mengambil bahagian dalam latihan tambahan yang ditawarkan di Pusat Pengajian Budaya, Sastera dan Pascasarjana (CCLPS).
Pelajar juga boleh digalakkan oleh penyelia untuk menghadiri kursus tambahan yang berkaitan dengan penyelidikan dan keperluan latihan mereka. Ini mungkin termasuk kursus disiplin, bahasa atau budaya serantau pakar atau latihan penyelidikan di Jabatan lain di luar Fakulti.
Menjelang akhir penggal pertama, pelajar sepenuh masa dikehendaki menyerahkan kajian literatur kira-kira 5000 perkataan. Arahan untuk ini disediakan di seminar latihan penyelidikan fakulti dan para pelajar membincangkan dengan penyelia mereka bagaimana kajian kesusasteraan ini dapat diintegrasikan ke dalam cadangan kajian naik taraf mereka dan kemudian disertasi mereka.
Untuk proses peningkatan tahun 1, pelajar sepenuh masa (tahun 2 untuk pelajar separuh masa) dikehendaki mengemukakan portfolio menaik taraf 10,000 perkataan yang terdiri daripada cadangan penyelidikan dan bab teras. Komen perkataan relatif kedua-dua elemen ini perlu diputuskan antara pelajar dan jawatankuasa penyeliaan, tetapi diharapkan bab inti harus tidak kurang dari 3000 perkataan. Tarikh akhir penyerahan portfolio ini ialah 15 Mei setiap tahun.
Cadangan penyelidikan biasanya merangkumi unsur berikut:
- Rasional penyelidikan dan konteks penyelidikan yang dicadangkan
- Soalan penyelidikan utama
- Kajian kesusasteraan
- Kerangka dan pertimbangan teoritis dan metodologi
- Kaedah penyelidikan yang dicadangkan
- Isu etika (jika berkenaan)
- Menempatkan struktur disertasi PhD
- Jadual penyelidikan dan penulisan
- Bibliografi
Pelarasan kepada satu atau lebih bahagian ini, termasuk penambahan atau penghapusan jika sesuai, boleh dilakukan dengan pengaturan terlebih dahulu antara pelajar dan penyelia utama.
Bab teras sebaiknya menjadi sekeping penulisan analitik di mana pelajar melalui satu kajian kes menunjukkan bagaimana cadangan penyelidikan diterjemahkan ke dalam penyelidikan sebenar. Bergantung kepada jenis akses projek penyelidikan kepada bahan sumber utama boleh menjadi sukar sebelum pelajar melakukan penyelidikan kedua tahun dan dalam kes tersebut, kandungan harus dipersetujui antara pelajar dan jawatankuasa penyeliaan.
Proses naik taraf daripada MPhil kepada status PhD adalah berdasarkan penilaian portfolio naik taraf oleh jawatankuasa penyelidikan pelajar, dan selepas pembentangan lisan selama 20-30 minit, diikuti dengan perbincangan. Pembentangan lisan diberikan kepada kakitangan jabatan dan pelajar penyelidikan. Ketiga-tiga penyelia bertemu secara berasingan untuk membincangkan hasil peningkatan dan memaklumkan kepada pelajar. Apabila berjaya melengkapkan portfolio naik taraf, pelajar secara rasmi dinaik taraf ke PhD dan meneruskan ke tahun kedua. (Sekiranya penilai menganggap terdapat kekurangan dalam portfolio, pelajar akan diminta menyemaknya mengikut kepuasan mereka sebelum naik taraf ke status PhD boleh disahkan.) Pelajar biasanya tidak dibenarkan meneruskan ke tahun kedua sehingga proses naik taraf selesai. telah selesai.
Tahun kedua (atau bersamaan sambilan) biasanya dibelanjakan untuk penyelidikan. Ini boleh dilakukan oleh gabungan kerja lapangan dan penyelidikan di perpustakaan dan pengumpulan bahan seperti yang dipersetujui antara pelajar dan penyelia.
Tahun ketiga (atau bersamaan paruh waktu) dikhaskan untuk menulis penyelidikan untuk tesis PhD. Pada masa ini, pelajar biasanya akan memberikan persembahan dalam seminar penyelidikan yang dianjurkan oleh Tutor Penyelidikan Jabatan, yang terdiri daripada beberapa ahli kakitangan yang memilih dengan kepakaran khusus dalam topik dan pelajar penyelidikan lain. Semasa tahun ketiga (atau bersamaan separuh masa) pelajar akan membentangkan draf bab ke penyelia utama mereka untuk memberi komen, sebelum menyelesaikan draf akhir tesis. Apabila draf penuh selesai, kerja itu dinilai oleh semua ahli jawatankuasa penyeliaan dan pelajar boleh menyerahkan tesis atau melanjutkan ke Status Sambungan untuk diberikan 12 bulan lagi untuk menyelesaikan tesis dan mengemukakan untuk pemeriksaan. Tesis mestilah diselesaikan dalam masa 48 bulan dari masa pendaftaran (atau bersamaan sambilan).
Tesis - tidak melebihi 100,000 patah perkataan - diperiksa oleh dua pihak berkuasa terkemuka dalam bidang itu, salah seorang daripada mereka mempunyai pengalaman dalam peperiksaan di Universiti London dan sekurang-kurangnya seorang daripadanya berada di luar SOAS .
Notis penting
Maklumat di halaman program mencerminkan struktur program yang dimaksudkan terhadap sesi akademik yang diberikan.
English Language Requirements
Sahkan penguasaan bahasa Inggeris anda dengan Ujian Bahasa Inggeris Duolingo! DET ialah ujian Bahasa Inggeris dalam talian yang mudah, pantas dan berpatutan yang diterima oleh lebih 4,000 universiti (seperti ini) di seluruh dunia.