PhD dalam Fizik di Itali

PhD boleh berbeza-beza bergantung kepada institusi dan negara di mana ia dianugerahkan. Kebanyakan sarjana mengejar PhD kerana motivasi yang kuat untuk menyumbang kepada masyarakat akademik dan juga rasa ingin tahu benar tentang bidang pilihan pengajian.   Kebanyakan program PhD Fizik merangkumi semua aspek subjek dari Pekat matter, Atom dan Fizik Biologi di kampus sementara Astronomi,… Baca lebih lanjut

Kebanyakan program PhD Fizik merangkumi semua aspek subjek dari Pekat matter, Atom dan Fizik Biologi di kampus sementara Astronomi, Fizik Zarah dan Fizik Nuklear sering terletak pada, kemudahan guna sama besar antarabangsa kerana peralatan yang mahal diperlukan untuk penyelidikan itu.

Secara rasmi dikenali sebagai Republik Itali, negara itu didapati di selatan Eropah. Bahasa rasmi adalah Itali dan modal yang kaya dengan budaya adalah Rome. Banyak universiti di dunia 's tertua terletak di Itali, khususnya Universiti Bologna (ditubuhkan pada 1088). Terdapat tiga Superior Sekolah Siswazah dengan "universiti status ", tiga institusi yang bertaraf Doktor Falsafah Kolej, yang berfungsi di peringkat ijazah dan peringkat lepasan ijazah.

PhD dalam Fizik di Itali

Baca lebih lanjut tentang pengajian di Itali
Disyorkan Terkini Tajuk
University of Camerino the international School of Advanced Studies
Camerino, Itali

Kawasan: Fizik, Bumi dan Sains Bahan

Kawasan: Fizik, Bumi dan Sains Bahan -
English, Itali

University of Trieste
Trieste, Itali

Hasil yang paling penting dari Ph.D. akan menjadi keupayaan untuk melakukan penyelidikan yang bebas dan inovatif, membangunkan pemikiran kritikal, keupayaan bekerja dalam persekitaran penyelidikan lanjutan dan antarabangsa. -

Gran Sasso Science Institute GSSI
L'Aquila, Itali

8 biasiswa; - 1 biasiswa yang dibiayai bersama oleh GSSI dan INAF-OAAb untuk projek penyelidikan berikut: "Populasi bintang padat dan penggabungan objek padat daripada pemerhatian berasaskan tanah dan angkasa lepas yang besar". Calon yang dipilih akan mengusahakan projek penyelidikan yang dibiayai di bawah pengawasan dua penasihat: Dr. Michele Cantiello (luaran), Prof. Marica Branchesi (dalaman). Penyelidikan dan Ph.D. dalam fizik di GSSI tertumpu kepada fizik astropartikel. Fizik astropartikel ialah bidang penyelidikan antara disiplin dan muda, yang ditanam di persimpangan fizik zarah, fizik nuklear, astrofizik dan kosmologi. Ia menangani beberapa persoalan yang paling mendesak dan asas dalam sains hari ini: asal usul dan evolusi alam semesta kita, sifat jirim gelap dan tenaga gelap, kajian neutrino dan juzuk muktamad jirim, pencarian gelombang graviti, penyiasatan dan penjelasan tentang sinar kosmik. Dalam Ph.D. Program dalam Fizik Astropartikel, adalah mungkin untuk memohon kedua-dua Projek INAF-OAAb dan untuk biasiswa GSSI, dengan mengemukakan dua permohonan berbeza. -
01 Nov 2022

Dapatkan biasiswa yang bernilai hingga USD 10,000

Terokai pilihan yang ditawarkan oleh biasiswa kami kepada anda.
International School for Advanced Studies (SISSA)